roei.app

Roeitrainingen

Trainingsfrequentie

 1   2   3   4   5   6   7   8 

Tot en met drie trainingen per week is de afwisseling belangrijker dan een specifieke trainingsopbouw. Denk daarbij aan verschillende boottypen, afstanden en trainingstypen. Een goede mix van duur-, interval- en snelheidstrainingen is voor deze groep het meest effectief.
Afwisselende ergometertrainingen zijn hier te vinden: RoeitrainingenErgometeren met groepen. Leuke boottrainingen voor jeugd en junioren hier: RoeitrainingenThematrainingen jeugd 

 1   2   3   4   5   6   7   8 

Voor groepen roeiers die 4 of 5 keer per week trainen is het in ieder geval handig om een goede planning te maken. De Stichting Roeicoach heeft bij haar downloads daarvoor een template: Trainingsplanning. Een goede trainingsopbouw met bijbehorende periodisering is zeker aanbevelenswaardig.

 1   2   3   4   5   6   7   8 

Op dit niveau is een goede trainingsopbouw essentieel. De Stichting Roeicoach heeft bij haar downloads daarvoor een template:Template jaarplan wedstrijdroeiers. Daarnaast is het belangrijk om het effect van de belasting van de trainingen op het lichaam te meten. Bijvoorbeeld in de ochtend met de rustpols of hartslag variabliliteit (HRV). Dit maakt dat de kans op overbelasting of zelfs overtraindheid aanzienlijk verminderd. Voor de meting van HRV zijn ook smartphone apps verkrijgbaar, bijvoorbeeld de app HRV4training.

Krachttraining
Extensieve duur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.