roei.app

Roeitrainingen

Intervaltraining (klassiek)

Doel: Ontwikkelen aeroob vermogen, transfer techniek bij lagere tempi naar hogere tempi. Oefenen tactische opdrachten (tussensprints).
Duur: 20 – 30 minuten
Interval: 2 – 8 minuten
Rust: 5 minuten
Intensiteit: 65% – 75% Lees meer over Vermogenspercentages.
Hartslag: 90% – 95% van  de HFres. Lees meer over Hartfrequentie reserve (HFres).
Lactaat: 4 – 8 mmol
Fase: Voorbereiding op wedstrijdseizoen, wedstrijdseizoen

Legenda: '=minuten, "=seconden, h=halen, K=kracht, T=tempo, V=Vermogen, Tb=baantempo, Tb-x=x onder baantempo, →=gevolgd door, ()=herhaal

Int1: 2x 10' Tb-4
Int2: 3x 7' Tb-2
Int3: 2x – 3x (4' T28 → 3' T30 → 2' T32 → 1' T34 → 5' rust) steigerung
Int4: 3x (2' T28 → 2' T30 → 2' T32 → 1' T34 → 5' rust) steigerung
Int5: 3x (2' T30 → 2' T32 → 2' T34 → 1' T36 → 5' rust)
Int6: 3x (8' T30 → 8' T32 → 5' rust)
Int7: 2x (3' T30 → 2' T32 → 1' T34 → 2' T32 → 3' T30 → 5' rust) pyramide
Int8: 3x – 4x (10x (20" Tmax Kmax → 10" rust) → 5' rust) High Intensity Interval Training (HIIT)

Split tijden Intensieve duur
Riemverzet Minutentraining

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.