roei.app

Roeitrainingen

Minutentraining (klassiek)

Doel: Ontwikkelen aeroob en anaëroob vermogen. Ontwikkelen baangevoel.
Duur: 10 – 20 minuten
Interval: 2 – 5 minuten
Rust: 1 – 5 minuten
Intensiteit: 80% – 95% Lees meer over Vermogenspercentages.
Hartslag: 90% – 100% van de HFres. Lees meer over Hartfrequentie reserve (HFres).
Lactaat: 8 – 12 mmol
Fase: Wedstrijdseizoen

Legenda: '=minuten, "=seconden, h=halen, K=kracht, T=tempo, V=Vermogen, Tb=baantempo, Tb-x=x onder baantempo, →=gevolgd door, ()=herhaal

Mit1: 3x (5' V80% Tb-2 → 5' rust)   
Mit2: 3x (4' V85% Tb → 4' – 5' rust)  
Mit3: 4x (3' V85% Tb → 3' – 5' rust)
Mit4: 6x (3' V80% Tb-2 → 3' rust)
Mit5: 6x (2' V80% Tb-2 → 2' rust)
Mit6: 19": 4' T30 → 1' rust  → 3' T32 → 1' rust → 2' T34 → 1' rust → 1' T36 → 1' rust → 2' T34 → 1' rust → 3' T32 → 1' rust → 4' T30
Mit7: 2x (1' T28 → 1' T30 → 1' T32 → 2' rust) → 2x (1' T30 → 1' T32 → 1' T34 → 2' rust) → (1' T32 → 1' T34 → 1' T36)
Mit8: (1' T28 → 1' T30 → 1' T32 → 2' rust) → (1' T30 → 1' T32 → 1' T34 → 2' rust) → (1' T32 → 1' T34 → 1' T36 → 2' rust) → (1' T30 → 1' T32 → 1' T34 → 2' rust) → (1' T28 → 1' T30 → 1' T32 → 2' rust)

Intervaltraining
Sprinttraining

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.