roei.app

Oefenvormen

Recover – Recover volgorde oefenen

Oefen: Tien halen vaste bank en vaste rug (eerst de haal afmaken voordat de recover begint), vervolgens tien halen ¼ bank (rustmoment: punt waarop het rijden begint), ten slotte tien halen volle bank. Daarna via tien halen ¼ bank weer terug naar tien halen vaste bank en vaste rug.
Doel: Goed aanleren van de bewegingsvolgorde tijdens de recover, door de recoverbeweging te splitsen in drie delen. Dit zijn de: armen (vaste bank en rug), armen en rug (¼ bank) en armen, rug en benen (hele haal).
Focus: Vaste bank en rug: let op het met de andere roeiers gelijk naar beneden brengen van de handen (bij scullen beide handen tegelijkertijd) en het schoon uitpikken waarbij de boot in balans ligt;
¼ bank: let daarnaast op het gelijk met de andere roeiers keren op de rug;
volle bank: let op de gelijkheid van de hele recover.
Variatie: Gebruik in plaats van tien halen maar vijf halen, drie halen of zelfs maar één haal.


Recover – Twee keer klippen
Recover – Rugzwaai inpik oefenen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.