roei.app

Oefenvormen

Haal – Haalvolgorde oefenen

Oefen: Tien halen Pimenoven (alleen beentrap), tien halen pimenoven met rompzwaai (benen + romp), tien halen volle haal (beentrap + rompzwaai + armen), en vervolgens weer via tien halen pimenoven met rompzwaai naar tien halen pimenoven. De bedoeling is dat je vanaf de inpik niet kunt zien welke haal het wordt, omdat de bewegingsvolgorde van benen romp en armen in drie soorten halen gelijk is. Dit is voor onervaren roeiers een lastige oefening, die niet zomaar uitgevoerd kan worden, maar echt aangeleerd moet worden.
Doel: Goed aanleren van de bewegingsvolgorde tijdens de haal.
Focus: Pimenoven: let op de beweging in de benen, er mag geen beweging zijn in de ruggengraat en in de armen.
Pimenov en rompzwaai: eerst beweging in de benen, dan pas beweging in de romp.
Hele haal: let op de volgorde benen, romp en armen.
Variatie: Gebruik in plaats van tien halen maar vijf halen, drie halen of zelfs maar één haal.


Haal – Pimenoven
Haal – Aanhaalhoogte oefenen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.