roei.app

Roeitrainingen

Wedstrijdspecifieke training (klassiek)

Doel: Ontwikkelen en handhaven hoge snelheid, handhaven techniek. Zelfvertrouwen voor wedstrijd.
Duur: 6 – 8 minuten
Interval: geen
Rust: 1 – 5 minuten
Intensiteit: 85% – 95% Lees meer over Vermogenspercentages.
Hartslag: 80% – 90% van de HFres. Lees meer over Hartfrequentie reserve (HFres).
Lactaat: >12 mmol
Fase: Wedstrijdseizoen, voorbereiding op belangrijke wedstrijden in 'tapering-off' periode

Legenda: '=minuten, "=seconden, h=halen, K=kracht, T=tempo, V=Vermogen, Tb=baantempo, Tb-x=x onder baantempo, →=gevolgd door, ()=herhaal

WS1: 1000m Tb Vmax → 10'rust  → 2x (500m Tb Vmax → 10'rust)
WS2: 4x (500m Tb Vmax → 10'rust)
WS3: 10x (15" – 20" Tb Vmax)
WS4: 5x (start + 10h)

Kracht uithoudingsvermogen
Supercompensatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.